Skocz do zawartości
Bartex000

Pęknięte tylne szkło, Xperia Z3

    Rekomendowane odpowiedzi

    Kilka dni temu pękło tylne szkło w moim Sony Xperia Z3. Telefon nie spadł, szkło po prostu pękło pod wpływem tajemniczych naprężeń. Miał ktoś taką sytuację i były problemy z wymianą gwarancyjną(telefon z Plusa)? Ile kosztuje ewentualna wymiana takiego szkła?

    Dołączam zdjęcia na którym widać, że pęknięcie biegnie dokładnie od łączenia tej gumki z krawędzią telefonu... Dobra robota SONY

    image.jpg | Fotosik.pl

    image(1).jpg | Fotosik.pl

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wymiana kosztuje bodajże 250 złotych, mogą ci to wymienić na gwarancji, ale nie muszą, zależy co stwierdzą po tych swoich testach.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    grendel

    Wal śmiało na gwarancje.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    jakubhab

    Dokładnie. Widać ewidentnie na zdjęciach, że uszkodzenie zaczyna się na ramce, na łączeniu, a nie jest ona w tym miejscu obita/ubita, przez co jak najbardziej powinni uznać to jako gwarancję i wymienić ;)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Crunck

    Moja pękła po 6 godzinach użytkowania. Serwis zaakceptował gwarancję, od 31.3.2015 ale nie ma części. Planowana dostawa to 17 kwietnia ;] Jak wróci naprawiona to chyba sprzedam to w cholerę ;/

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie to samo było, naprawa trwała 2 dni (wersja biała), plus czas przesyłki, razem tydzień. Spokojnie na gwarancji wymienili. A pytałem to wymiana kosztuje 190 zł.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Crunck

    Ja mam czarną. Tak jak pisałem wcześniej po 17 kwietnia maja przyjść czarne tyły według wsupportu. Mi zaakceptowali wymianę, ale mam mega niesmak na dzień dobry... Używałem telefonu około 6h, poszedł na gwarancję 31.3 i pewnie wróci pod koniec kwietnia ;/

     

    Telefon nie był nawet wsadzony do kieszeni ;]

     

    Teraz się zastanawiam czy będą widoczne jakieś ślady tej wymiany ...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    jakubhab

    @@Crunck, jeżeli pojawią się jakiekolwiek ślady wymiany, masz prawo zareklamować naprawę gwarancyjną.

     

    Dziwi mnie również Twoje podejście, gdyż jeżeli stało się to tyle co po zakupie, miałeś prawo zwrócić telefon do sprzedawcy na niezgodność towaru z umową, czyli obecną (rękojmię).

    • Lubię to! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Crunck

    @@Crunck, jeżeli pojawią się jakiekolwiek ślady wymiany, masz prawo zareklamować naprawę gwarancyjną.

     

    Dziwi mnie również Twoje podejście, gdyż jeżeli stało się to tyle co po zakupie, miałeś prawo zwrócić telefon do sprzedawcy na niezgodność towaru z umową, czyli obecną (rękojmię).

     

    Mam fotki zrobione że nie ma śladów użytkowania, oprócz tego tyłu nieszczęsnego. Serwis tak jak pisałem wcześniej od razu zabezpiecza się w opisie że telefon ma drobne zarysowania ;] Jak przyjdzie porysowana to od razu odeślę tego samego dnia ...

     

    Moja jest z T-mobile. Z tego co się orientuję to oni odsyłają z kwitkiem jeżeli jest jakieś pęknięcie traktując to jako uszkodzenie mechaniczne. Nie spodziewałem się że reklamacja i wymiana może trwać prawie cały miesiąc, wtedy z pewnością postąpił bym inaczej. Na razie wszelki kontakt z sony z prośbą o wymianę na nowy jest zbywany. Jest im bardzo przykro i takie tam ;)

     

    Na infolinii pani przekazała że po 14 dniach (roboczych) jak nie odzyskam aparatu to muszą mi coś zaproponować... tylko pytanie co ?

    Edytowane przez Crunck

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    jakubhab

    @@Crunck, prawda jest taka, że: Przychodzisz do salonu T-Mobile z którego brałeś telefon, lub dowolnego innego salonu FIRMOWEGO, nie PARTNERSKIEGO w Polsce, opisujesz sprawę i reklamujesz urządzenie z tytułu niezgodności towaru z umową, czyli obecnie rękojmi. Panowie wysyłają sprzęt na ekspertyzę i mają Ci obowiązek odpowiedzieć na reklamację w ciągu 14 dni kalendarzowych. Jeżeli takiej odpowiedzi nie otrzymasz, możesz zerwać umowę, którą podpisałeś.

     

    W Twojej obecnej sytuacji:

     

    Zaproponują Ci wymianę na inny model, tutaj uważaj tylko, aby dostać zaplombowany model, a nie jakiś refurbished lub ze zwrotu od innego konsumenta. Pooglądaj urządzenie dokładnie, gdyż zdarzają się mimo wszystko modele z badpixelami, lub innymi wadami, typu nierówno spasowane tylne szkło. Warto zwrócić na to uwagę.

     

    Podsyłam link do zbioru informacji na temat obecnych przepisów po zmianach, które nastąpiły 25 grudnia 2014 roku. Tutaj masz wszystko ładnie opisane i dowiesz się czego możesz żądać ;)

     

    http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

    I pamiętaj na przyszłość, że nie warto się poddawać i iść z podejściem "i tak odrzucą", albo "komuś tam odrzucili". Ty jesteś konsumentem, masz swoje prawa, a po nowelizacji Twoja władza wobec sprzedawcy wzrosła :) Zapoznaj się z artykułem i z twardymi dowodami, lub cytatami z tej stronki walcz z T-Mobile :)

    • Lubię to! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x