Skocz do zawartości
hose463

Honor 8 poszukiwana wydajna ladowarka samochodowa

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam ponownie,

     

    Moje ładowarki (bo kupiłem dwie) dotarły wczoraj. Kupiłem dokładnie te z cytowanego wcześniej linka (22,61 USD). Ostatnio widziałem takie same za 19,99 USD, więc ceny trochę spadły. Również w międzyczasie, na stronie produktu pojawił się negatywny komentarz, wskazujący że produkt jest podrobiony. Tak więc zaraz po odebraniu paczek zweryfikowałem QR cody na opakowaniach. Okazało się, że wszystko jest w porządku, a kolega który napisał negatywa chyba nie ogarnął jak działa to "sprawdzanie" podrobionego produktu.

     

    Dla potomnych wyjaśnię: weryfikujący QR code wraz z numerem seryjnym oryginalnie ukryty jest pod zdrapką. Żeby sprawdzić produkt, należy zdrapać zdrapkę - wtedy ukaże się pełny QR kod oraz jego numer seryjny. Teraz można zeskanować kod (dopóki był pod zdrapką skanowanie nie było możliwe) a następnie  otworzyć ukrytego w kodzie linka do strony Huawei. Na tej stronie ukazuje się informacja ile razy kod został dotychczas zeskanowany. Jeśli produkt jest oryginalny i własnoręcznie zdrapałeś zdrapkę - nikt nie miał prawa wcześniej zeskanować tego kodu, toteż na stronie Huawei, przy pierwszym skanowaniu pojawi Ci się info: "produkt oryginalny, właśnie zeskanowano go pierwszy raz". Gdyby pod zdrapką znalazł się kod gdzieś już wcześniej użyty, byłaby to podstawa do stwierdzenia, że produkt jest podrobiony (czyli, że jego numer seryjny jest skopiowany z innego produktu, albo wielokrotnie użyty na wielu innych produktach). 

    W powyższym rozwiązaniu jest pewien haczyk: potwierdzenie legalności na stronie Huawei pojawi się tylko i wyłącznie przy pierwszym skanowaniu. Każde kolejne skanowanie naturalnie wskaże, że "kod już wcześniej został zeskanowany, teraz skanujesz go <N-ty> raz. Pierwsze skanowanie odbyło się <WTEDY i WTEDY>".

     

    Tak więc obie moje ładowarki poprawnie zarejestrowały się na stronie Huawei, zaś kolega z Rosji, który dał negatywny komentarz załączył screena, z 5-tego oraz 6-tego skanowania. Jego pierwsze skanowanie odbyło się 19.07.2017 - zapewne przez niego samego...

    Poniżej moje wyniki - pierwszego skanowania:

    Spoiler

    Screenshot_2017-08-01-02-48-36_no_serial.thumb.png.6787ed13739c7fa52d02ea4eee0e5403.png

    oraz drugiego skanowania:

    Spoiler

    Screenshot_2017-08-02-00-45-51_no_serial.thumb.png.2b1b78f018e9bbca229d7fab675f0249.png

    Każde kolejne skanowanie wygląda jak drugie, tylko licznik się zwiększa. Obie moje ładowarki skanowano pierwszy raz i nie sądzę, żeby licznik się kiedykolwiek zwiększył - bo faktycznie te ładowarki wyglądają na oryginalne, solidne, ładnie zapakowane itp..

     

     

    Ale nie o oryginalności miałem napisać, ale o właściwościach ładowarek. Tak więc zgodnie z zapowiedzią - pierwsze wyniki testów. Początkowy stan baterii w telefonie to było około 50%.

    Najpierw test referencyjny - oryginalnej ładowarki sieciowej Honora: 9,15V 1,58A:

    Spoiler

    1_20170801_224147.jpg.056514fc891dbe951bfb93d92b0d1c97.jpg

     

    Później test kupionej ładowarki samochodowej, przy napięciu wejściowym 12V (auto zgaszone) - wynik: 9,22V, 1,53A

    Spoiler

    2_20170801_224518.thumb.jpg.15b2dc95db6156781d84f58e5ceffb10.jpg

     

    Dla pewności jeszcze raz ten sam test przy napięciu wejściowym około 14V (odpalony silnik) - wynik: 9,22V, 1,54A

    Spoiler

    3_20170801_224541.thumb.jpg.96d45255df2e1706b9412436b8039d50.jpg

     

    Czyli generalnie lux.

    Jednak po paru minutach, prąd ładowania podejrzanie spadł do poziomu zaledwie 9,18V 1,12A:

    Spoiler

    4_20170801_224814.thumb.jpg.0a78a5cf3b723f71a6d3f74b657b9e92.jpg

     

    Trochę mnie to zaniepokoiło, zatem zapiąłem ładowarkę sieciową, wynik był praktycznie taki sam:

    Spoiler

    5_20170801_224837.thumb.jpg.9d35f0938f4723cf7bd38081b6245c68.jpg

     

    Jak się okazało - po przekroczeniu poziomu 60% Honor obniża sobie prąd ładowania. Z tego co pamiętam 9V/2A były w początkowych fazach ładowania - jutro dla pewności to potwierdzę, na zupełnie rozładowanej baterii.

    EDIT: Po dokładnym sprawdzeniu okazało się, że prąd ładowania telefonu nie zależy od poziomu naładowania baterii, ale od temperatury telefonu. Jeśli jest poniżej 35 stopni, telefon ustawia sobie prąd ładowania na 9V, 1,5A, trochę powyżej 35 stopni: 9V, 1,1A, a jak temperatura przekracza 39 stopni, telefon ogranicza prąd do zaledwie 9V, 0,46A. Wskazania są identyczne, niezależnie której ładowarki się używa - sieciowej lub samochodowej. Poniżej zdjęcia z pomiaru prądu ładowania oraz wskazania temperatury w programie Ampere.

    Program Ampere pokazuje również prąd ładowania, ale analizując jego odczyty należy pamiętać o przeliczeniu: kiedy apka pokazuje 2,740 A, to jest to wartość w odniesieniu mniej więcej do 5V. Żeby uzyskać prąd dawany przez ładowarkę (w trybie FastCharge [dwie błyskawice na ikonce baterii], bo tylko wtedy ładowarka daje 9V zamiast 5V) należy obliczyć: 2,74A*5V/9V = ~1,52A.

    Spoiler

    7_20170802_130946.thumb.jpg.f0c5cc6d72bb473de3374eded8de09d8.jpg

     

    7_20170802_131046.thumb.jpg.f9ebd9b235e62a763bc780666221e38a.jpg

     

    7_20170802_125955.thumb.jpg.8763ae8caeb5d25393155a174e46af4a.jpg

     

    Maksymalny prąd jaki dała kupiona ładowarka samochodowa, to było 9,24V / 1,81A:

    Spoiler

    7_20170802_154108.thumb.jpg.b7b0a2a9e1f1e65fb9722f3505ef8092.jpg

    - było to podczas ładowania PowerBanka Xiaomi (opisanego poniżej).

     

    Na chwilę obecną mogę powiedzieć, że zakupione ładowarki samochodowe mają dokładnie takie same parametry jak dołączona do telefon ładowarka sieciowa, czyli działają wyśmienicie!

     

     

    Na koniec, w temacie ładowania/zasilania wspomnę o moim kolejnym celu zakupowym:  Xiaomi Power Bank 2 20000mAh (20 Ah przy napięciu 3,6V, dla 5V faktyczna pojemność to 14 Ah). Kolega kupił ten power bank i sprawdziliśmy go - faktycznie przy rozładowywaniu prądem 2A/5V ma prawdziwe 14 Ah!

    Spoiler

    6_20170712_154822.thumb.jpg.eb1b28a1d7e98898b5606c33503b8fcc.jpg

    Co kluczowe z punktu widzenia Honora 8 - power bank obsługuje Huaweiowy FastCharge. Obsługuje również wiele innych standardów (QC2 i QC3), jest w stanie dać maleńki prąd (do ładowania słuchaweczki bluetooth), może ładować telefon jednocześnie będąc samym ładowanym.

    Czego nie sprawdziłem, to czy ten PowerBank może być sam ładowany przez FastCharge (sam się ładuje na pewno przez Qualcommowy QuickCharge, ale czy Honorowa ładowarka będzie w stanie go szybko naładować - to jeszcze sprawdzę. Poza tym czekam na jakąś promocję, widziałem go kiedyś za ok 26 USD, a póki co z przesyłką kosztuje prawie 32 USD. Więcej info:

    www.aliexpress.com/item/100-Original-Xiaomi-Power-Bank-20000mAh-Portable-Charger-Aluminium-Alloy-Powerbank-Cell-Dual-USB-for-Phones/32596743751.html

    www.banggood.com/Original-Xiaomi-20000mAh-Polymer-Power-Bank-2-Dual-USB-Output-with-Quick-Charge-3_0-p-1114740.html

    www.youtube.com/watch?v=KfntN4ZlOCU

     

    EDIT:

    Xiaomi Power Bank 2 20000mAh bez problemu można naładować przez FastCharge przy użyciu ładowarek firmy Huawei (w tym zakupionej wyżej samochodowej). Podczas ładowania bank pobierał 9V, 1,81A:

    Spoiler

    7_20170802_154108.thumb.jpg.b7b0a2a9e1f1e65fb9722f3505ef8092.jpg

    Gdy w czasie ładowania PowerBanka FastCharge-em, wepniemy do niego telefon, telefon będzie ładowany niskim napięciem (5V / 0.5A). Ma to sens - bo dzięki temu PowerBank w ogóle ma szanse sam siebie naładować:

    Spoiler

    8_20170802_154006_b.thumb.jpg.f567dccbaf039e7e8d1b531f1f7a97b4.jpg

    Jeśli teraz odepniemy przyłącze ładowania od PowerBanka (pozostawiając wpięty w niego telefon), ładowanie telefonu automatycznie przechodzi w tryb FastCharge (napięcie podnosi się do 9V). Akurat testowy telefon miał baterie na 100%, więc prąd jest bardzo mały (0,3A). Niemniej - na 9V przełączyło się automatycznie:

    Spoiler

    9_20170802_154006_b.thumb.jpg.1107af3799eac06a850c8f846d0dbb67.jpg

     

    Pozdrawiam!

    Edytowane przez GrzegorzWo
    • Lubię to! 2

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    @GrzegorzWo Sprawdź jeszcze jak długo tą ładowarką możesz ładować tymi 9V. Podróbki po kilku minutach przestają ładować 9V i podają spowrotem 5V. A na opakowaniach chińczyki umieszczają QR przekierowujące na podróbkowy serwer, który mówi, że ładowarka jest oryginalna. Podejrzany jest kolor tych ładowarek na zdjęciach. Cena $20 jest podejrzanie niska. 
    Jeszcze gorzej przedstawia się sprawa powerbanka. Wygląda to na model 2 generacji. Oryginalne powerbanki od Xiaomi nie wspierają standardu Honora. Możliwe, że powerbank jest podróbką i pozwala na ładowanie go czymkolwiek. Może to grozić uszkodzeniem powerbanku! 

    A co do zdjęć to sugerowałbym posprzątanie tła z obrzydliwych resztek opakowań po jedzeniu. Przecież nie chcemy robić z forum chlewu! 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    rybus85

    No to muszę napisać sprostowanie odnośnie Xiaomi Roidmi 2S. W słoneczną pogodę(gdy wyświetlacz musi mocno świecić),odpalonym LTE, Bluetooth,nawigacja itd już ładowarka ma problem. Na godzinę strata 1-2%. LTE z wyświetlaczem muszą ostro dawać po baterii,bo biorąc router i uruchamiając wifi już nie ma takich spadków,ale też nie ładuje. Musiałbym sprawdzić na dłuższym użytkowaniu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    @adrianek20 - odpowiadając:

    Ładowarką naładowałem telefon do pełna bez problemu. W czasie ładowania telefon nie zakomunikował braku FastCharge-a a zielona dioda świeciła cały czas, więc raczej to nie ten przypadek.

     

    QR code z opakowania przekierowuje na stronę w domenie huawei.com (co widać na screenie). Strona c-ver.huawei.com (w domenie huawei czyli oryginalnej domenie marki Huawei) nie posiada wodotrysków - więc może cała ta kontrola oryginalności jest jednym wielkim przekrętem?? Ale dla pewności sprawdziłem: Link zeskanowy z QR kodu ma dokładnie postać: http://c-ver.huawei.com/d.aspx?lang=en-us&k=<16-znaków>&d=<9-liczb> . Po przepisaniu 16 znaków oraz 9 liczb otwiera się poprawna strona (c-ver.huawei.com), która poprawnie dekoduje numer seryjny (ten z kolei składa się z 10ciu znaków) a także zwiększa licznik. Jedyny kant jaki tutaj może mieć miejsce to wykorzystanie zdrapki (seriala) z produktu, który jeszcze nie wyszedł na rynek. W tym przypadku zakładam, że w ciągu roku licznik sam się zwiększy.

    Osobnym tematem jest, że kontrola oryginalności przez wspomnianą stronę nie jest znana naszemu (polskiemu) wsparciu technicznemu - pan na infolinii pierwszy raz tą stronę widział na oczy. Podobnie innym tematem jest, że infolinia zapytana o zalecany model ładowarki samochodowej do telefonów Honor i Huawei nie potrafiła wskazać żadnego konkretnego produktu ani producenta. Pan się upewnił, że w samochodzie nie mam przetwornicy impulsowej, która pozwoliłaby wpiąć do auta ładowarkę 220V - bo tylko takie akcesoria widzą w systemie.

     

    Co do ceny - rzecz względna. Ładowarki wspierające Qualcommowy standard QC3.0 nie kosztują więcej niż 10 dolarów... Także w Polsce.

     

    @adrianek20 - Twoje uwagi są wyłącznie krytyczne, więc proszę dodaj coś, co innym i przy okazji mi pozwoli znaleźć odpowiednią ładowarkę samochodową, bądź uniknąć podróbek:

    1. Piszesz, że podróbki ładują 9V tylko przez chwilę - skąd taka informacja? Jakie podróbki - podaj przykłady, zdjęcia, linki - wszystko co pozwoli innym tych podróbek unikać. Rozumiem, że miałeś z takimi podróbkami wiele do czynienia, więc mam nadzieję, że wszyscy na Ciebie możemy liczyć w tej kwestii...

    2. Opisz proszę jak powinna dokładnie wyglądać procedura sprawdzania zakupionej ładowarki - aby mieć pewność, że nie uszkodzi ona telefonu.

    3. Ile powinna kosztować ta ładowarka, skoro 20 USD (czyli ~85 zł) to za mało? Poziom zaawansowania elektroniki w ładowarce samochodowej jest tak niski, że koszt jej wytworzenia jest porównywalny z kosztem jej opakowania. Przy wolumenie ok. 500 000 egzemplarzy koszt tej ładowarki i opakowania oceniam na max 4 dolary... 

    4. Jak powinna wyglądać weryfikacja legalności/oryginalności tej ładowarki, skoro metoda z QRcodem nie jest w ogóle warta uwagi (bo link może być do podrobionej strony)? Zaznaczam, że nawet wsparcie techniczne Honora pozostawiło zupełną dowolność w wyborze ładowarki oraz nie potrafiło wskazać odpowiedniego producenta/modelu.

    5. Jaki powinna mieć kolor taka ładowarka, skoro ta którą kupiłem mają kolor podejrzany? Podaj proszę konkretne przykłady.

    6. W końcu - jeśli nie ładowarka zaproponowana przeze mnie albo przez Ritez-a, to jaka? Który, konkretnie model wspierający FastCharge masz na myśli? Podziel się swoimi doświadczeniami - z radością kupiłbym taką ładowarkę w Polsce, zamiast czekać cały miesiąc na dostawę "potencjalnej podróbki" z Chin. Powiedz tylko gdzie kupić taką ładowarkę i jakiej jest produkcji (bo na 99% też będzie pochodzić z Chin ;) ).

     

    Pamiętaj, że temat ten pojawił się nie dlatego, że na polskim rynku mamy przesyt ładowarek samochodowych do telefonów Honor/Huawei. Wręcz przeciwnie, o ile o ładowarkę QC3.0 lub wspierającą 2A przy napięciu 5V (czyli 10 Watt-ową) nie jest trudno, o tyle ładowarki wspierające Huaweiowy standard FastCharge (9V/2A - 18Watt) nie są wcale tak łatwo dostępne. Generalnie chyba żadna z ładowarek, która pojawiła się w tym temacie (oczywiście poza ładowarką Ritez-a za.. 8 USD i tą, którą ja kupiłem za 22 USD) nie obsługuje Huaweiowego standardu FastCharge. Nikt przynajmniej nie powiedział, że po podpięciu do telefonu świecą mu się dwie błyskawice.

    Jeszcze dodam (bo też sprawdziłem, zanim u Chińczyka kupiłem): KAŻDY polski dostawca [a było ich chyba ośmiu], z którym się kontaktowałem w celu potwierdzenia wsparcia dla Huawei FastCharge odpowiadał w stylu "Nasza ładowarka obsługuje najnowszy standard QuicCharge 3.0, dlatego bez problemu będzie współpracować z każdym telefonem". Oczywiste jest że QC3.0/2.0 to zupełnie co innego niż FastCharge firmy Huawei i wsparcia dla FC nie zagwarantował nikt - a to nawet nie daje podstaw do zwrotu z powodu "niezgodności towaru z umową", jeśli już to pozostaje 14 dni na odstąpienie od umowy, o ile ładowarka nie była zapakowana w blister.

    Generalnie zamiast bawić się w zakupy za 120 zł, odsyłki, zwroty pieniędzy itp, wolałem kupić tego chińczyka (i tak znacznie droższego niż ten Ritez-owy) i po prostu sprawdzić. W razie wątpliwości Chińczycy bez ceregieli zwracają kasę. A przy tym zakupie, po 2 dniach ciągłego testowania, wątpliwości na razie nie mam żadnych...

     

    Temat PowerBanka - tak to jest wersja 2.

    Cytuj

    Oryginalne powerbanki od Xiaomi nie wspierają standardu Honora. 

    Skąd to stwierdzenie - możesz podać źródło?

    Co do standardów wspieranych przez ten konkretny model - na filmie z testu, 2 minuta 44 sekunda:

    Spoiler

    10-PowerBank.jpg.5035af38ab65c74053f5e5e164d7140d.jpg

    widać jakie standardy ładowania wspiera. Poza QuickCharge 3.0, wspierane są: DCP Samsung, Apple 2.4A, Huawei-FCP i Samsung-AFC. Jeśli masz jakieś ciekawe informacje związane ze wsparciem PowerBanka dla tych standardów, podziel się proszę z nami ich źródłem. Albo jakimiś sensownymi wynikami pomiarów które tego dowodzą. Nie mam tak dużego doświadczenia z oryginalnymi PowerBankami Xiaomi, jak Ty - dlatego mogę bazować wyłącznie na wynikach pomiarów i własnych obserwacjach. Mam nadzieję, że dzięki Twojemu doświadczeniu i Twoim radom uniknę zakupu podrobionego PowerBanka...

     

    Na koniec zdjęcia - miały mieć wartość merytoryczną, a nie artystyczną. Szanuję jednak Twoje uczucia, więc profilaktycznie wyciąłem kosz na śmieci, który akurat znalazł się w tle. Jeśli kogoś jeszcze uraziło moje zdjęcie - wybaczcie. ;)

     

     

    dodana zawartość

     

    2 godziny temu, rybus85 napisał:

    No to muszę napisać sprostowanie odnośnie Xiaomi Roidmi 2S. W słoneczną pogodę(gdy wyświetlacz musi mocno świecić),odpalonym LTE, Bluetooth,nawigacja itd już ładowarka ma problem. Na godzinę strata 1-2%. LTE z wyświetlaczem muszą ostro dawać po baterii,bo biorąc router i uruchamiając wifi już nie ma takich spadków,ale też nie ładuje. Musiałbym sprawdzić na dłuższym użytkowaniu.

     

    @Rybus85 - na podstawie własnych obserwacji oraz na podstawie wyników pomiarów mogę powiedzieć, że - o ile na ekranie Honora nie wyświetlają się dwie błyskawice, napięcie ładowania będzie miało góra 5V a prąd nie przekroczy 2A - to daje łącznie maksymalnie 10 Watt (w praktyce wychodzi jakieś 8-9 W).

    10 Watt to dużo w porównaniu ze standardowym ładowaniem USB (5V, 0,5A - czyli 2,5W), ale wciąż prawie 2x mniej aniżeli może dać FastCharge (dwie błyskawice na ikonce baterii). FastCharge to 9V 2A - maksymalnie 18W (w praktyce to ok 14-15 Watt).

    Dodatkowo jeśli telefon się grzeje (co z pewnością ma miejsce gdy masz włączone LTE, BT, GPS i wyświetlacz), może sobie on ograniczać prąd ładowania i tym samym jeszcze bardziej ogranicza wydajność ładowania przy napięciu 5V. Dlatego też ładowanie bez wsparcia dla FastCharge (gdy ładowarka daje 5V) nigdy nie będzie tak wydajne jak to z FastCharge (9V).

    Edytowane przez GrzegorzWo
    • Lubię to! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    rybus85

    Możliwe że masz rację. Ciężko to zweryfikować,a temperatury mamy teraz spore. Co z tego że w samochodzie mam 19stopni jak na telefon pada słońce i włączone jest tyle rzeczy... 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Możesz z grubsza sprawdzić prąd ładowania (i temperaturę) przy pomocy aplikacji "Ampere" https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gombosdev.ampere&hl=pl. Jeśli apka wskazuje powyżej 2000 mAh, to jest całkiem nieźle, nawet jeśli ładowarka nie obsługuje FC. U mnie max, który Ampere wskazał (prz FC) to 2740 mAh - tak na sieciowej jak i na samochodowej ładowarce.

    Edytowane przez GrzegorzWo

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Mikez
    Dnia 3.08.2017 o 15:23, rybus85 napisał:

    No to muszę napisać sprostowanie odnośnie Xiaomi Roidmi 2S. W słoneczną pogodę(gdy wyświetlacz musi mocno świecić),odpalonym LTE, Bluetooth,nawigacja itd już ładowarka ma problem. Na godzinę strata 1-2%. LTE z wyświetlaczem muszą ostro dawać po baterii,bo biorąc router i uruchamiając wifi już nie ma takich spadków,ale też nie ładuje. Musiałbym sprawdzić na dłuższym użytkowaniu.

    Ja również zauważyłem spowolnienie ładowania w tym tygodniu, wcześniej telefon ładował mi się w samochodzie w tempie ok 1% na 2-3 min, ostatnio przez pierwsze ~15 min. jedynie podtrzymuje stan naładowania (wahania +/- 2%), a dopiero potem zaczyna doładowywać (wczoraj na godzinnym odcinku naładowało mi około 15%). Głównej przyczyny upatrywałbym jednak nie w bardzo wysokich temperaturach (choć te nie są pewnie bez znaczenia), ale w zmianie "zestawu" z Map Google + Spotify na Waze + Yanosik + Spotify po bluetooth (do tego jasność na 100%). Waze jednak jest dużo bardziej zasobożerne od Map Google, jak do tego dodałem Yanosika... Ładowanie sprawdzone na dwóch ładowarkach, zachowanie takie samo (jedna to ładowarka z tabletu HP, druga to BlitzWolf BW-C9.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    rybus85

    Taki pomiar po 10s od rozpoczęcia ładowania. Ale problem jeszcze taki że z roidmi normalny kabel LG i do tego przejściówka z USB na usb-c Nilkina. Może też to powoduje spadki,muszę sprawdzić na Aukey i oryginalnym.

    Spoiler

    Screenshot_20170805-164909.thumb.png.4035e4a9199e237032362b3edde0db80.png

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Cytuj

    Ale problem jeszcze taki że z roidmi normalny kabel LG i do tego przejściówka z USB na usb-c Nilkina. Może też to powoduje spadki,muszę sprawdzić na Aukey i oryginalnym.

    Kabel jak najbardziej może być przyczyną słabego ładowania - miałem taki kabelek, na którym leciało góra 100mA !

     

    Jakkolwiek, na Twoim screenie nie widać dwóch błyskawic tylko jedną - to znaczy, że ładowarka daje tylko 5V (wyższe napięcie nie jest negocjowane). 1.5A przy 5Voltach to i tak myślę nieźle (to daje 7,5 Watta). Natomiast pewne że na ładowarce wspierającej 9V, znaczy FastCharge, osiąg miałbyś lepsze.


    Ja ostatnio wykonałem kilka dodatkowych testów i potwierdzam, że dużo zależy od temperatury telefonu:

    Najwyższy prąd (wskazanie Apere na poziomie ~2750 mA, ładowarka dawała dokładnie 14,7 Watt-a) zanotowałem w ciągu pierwszych pięciu minut ładowania. Po tych pięciu minutach, temperatura wzrastała do ok 40 stopni i prąd ładowania spadał do około 2000 mA (ładowaka wtedy dawała 10,6 Watt). Jak chłodziłem telefon wentylatorem (tylko z wierzchu, bo żona ma etui dość szczelnie obudowujące tył telefonu) czas ładownia najwyższym prądem 2750 mA wydłużył się do około 7 minut. Po tym czasie spadł jak poprzednio do okolic 2000 mA.

    Telefon prądem 2-Amperowym (10,6 Watta) ładował się dość długo - do osiągnięcia poziomu baterii 70-80%. Po  przekroczeniu ~80%, prąd zaczął dość równomiernie spadać aż do ok. 500 mA przy pełnym naładowaniu.

    Od 5% do 70% kupiona przeze mnie ładowarka ładowała telefon przez ok. 50 minut.

    Od 70% do 90% - kolejne 20 minut.

    Od 90% do 100% - ok 25 minut. Wtedy już prąd spadał poniżej 4 Watt - wskazanie Apere było na poziomie 700-500 mA.

    Testy robiłem przy wyłączonym ekranie - włączałem raz na 5 lub 10 minut, żeby odczytać wskazania Ampere oraz temperatury telefonu. Włączony wyświetlacz trochę zafałszowuje testy wydajności ładowarki - zwróciłem np. uwagę, że po włączeniu ekranu, prąd ładowania na pewien czas spadał do 1000 mA, i dopiero po jakiejś minucie wracał do poprzedniego poziomu (wtedy 2000 mA). Kiedy telefon się blokował (wygaszał się ekran i telefon w stan uśpienia wchodził) prąd ładowania momentalnie podnosił się do 2000 mA. To zachowanie jest dokładnie takie samo w przypadku ładowarki sieciowej, więc zależy wyłącznie od telefonu.

     

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    rybus85

    QC nic nie daje. W pracy mam ładowarkę QC i kabel oryginał Huawei i też nie ładuje w FC. Jest.tylko jeden piorunek. Ale sprawdzę z ciekawości ampere

    dodana zawartość

    No to dziś roidmi 2s w zespole z oryginalnym kablem Huawei dołączonym do telefonu. Pomiar nadal poniżej 2,ale i tak dużo lepiej niż kabel LG+adapter usb-c Nilkina. Z ciekawości jutro sprawdzę Aukey z roidmi :P

    Spoiler

    Screenshot_20170807-222911.thumb.png.964d9f8e1457e523d0c95633c6945379.png

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x