Skocz do zawartości
bolek2004

[Rozwiązany] [Moto G6 Play] Tragiczny głośnik, słabo słychać rozmówcę.

    Rekomendowane odpowiedzi

    W wątku o opiniach odnośnie Moto G6 Play ktoś już to pisał że głośnik w tym smartfonie jest słaby dosyć, że wystarczy do rozmów. Ale nie sądziłem że będzie tak źle.

    Mam problem bo zakupiłem Moto G6 Play i ten głośnik to jest tragedia, jakość rozmów jest beznadziejna. Nic nie przycina czy przerywa, ale muszę prosić rozmówców często o powtórzenie tego co mówią bo nie rozumiem, a jeszcze słuch mam nie najgorszy. Generalnie widać że bardzo mocno na tym głośniku przyoszczędzono.

    Miałem już kilka smartfonów, raczej z niższej półki do 500-600zł i w żadnym nie było tak kiepskiej jakości głośnika żeby był problem z rozmowami. Mam w domu G3, G5, Lenovo C2 Power i wszędzie normalnie da się rozmawiać. Porównałem wielkościowo głośnik G6 i G5 i widać że w G5 ten głośnik jest szerszy więc pewnie trochę większy.

    Aktualizacje wszystkie aktualne, wyłączyłem to dolby audio, drugą kartę sim dałem na preferowaną 2g i nic to nie poprawiło i raczej nie poprawi, nie jest to wina sieci na bank.

    No chyba że teraz wszyscy takiej jakości głośniki robią? Albo ja jestem do C2 Power przyzwyczajony bo tam jest bardzo dobra jakość rozmów jak i dźwięku.

    Pytanie czy ktoś też coś takiego zauważył u siebie w tym modelu?

    Bo jak tak czytam komentarze na stronach sklepów czy w testach to wszyscy są tym telefonem zachwyceni i o głośniku nie ma wzmianki więc albo ludzie są głusi, albo im to nie przeszkadza. Pominę fakt że ten model ma problem zależnie od egzemplarza odnośnie tego że czasem potrafią się wszystkie dźwięki wyłączyć w telefonie i nic nie słychać, zostaje tylko restart. Na forum lenovo pełno jest o tym. Lenovo problem zna ale nie ma na to rozwiązania.

    Tak telefon jest naprawdę fajny, ale ten głośnik go dyskwalifikuje całkowicie. Prawdopodobnie jutro odsyłam go i odstępuję od umowy bo nie chcę się męczyć. Także jeśli komuś zależy na jakiejś normalnej jakości rozmów to zdecydowanie nie polecam. Szkoda bo widać że z każdym nowym modelem G coraz bardziej go psują i oszczędzają na czym się da. Więcej nie polecę nikomu tego telefonu.

    Jest wątek na forum lenovo odnośnie tej wady

     Wychodzi na to że dotyczy całej serii G6 i o 5 nawet coś wspominają czyli problem dość stary, a rozwiązania brak. Podziękuję za takie coś. Może chociaż jedna osoba przeczyta i nie popełni mojego błędu kupując tą motkę.

    Z wątku powyżej wynika że wszystko z głośnikiem jest w porządku (to są tylko domysły użytkowników), czy to przy słuchaniu muzyki czy korzystaniu z innych komunikatorów.

    Użytkownicy wnioskują że problem występuje prawdopodobnie tylko przy rozmowach głosowych i że to problem softwaerowy, że winna jest stockowa aplikacja do rozmów.

    Moim zdaniem nie do końca musi być to prawda bo jeśli by tak było to już by lenovo jakąś łatkę wypuściło bardzo dawno temu. Przez brak reakcji Lenovo przez tak długi okres czasu raczej skłaniam się do tego że to raczej problem hardwareowy, którego się zdalnie przecież nie usunie.

    Edytowane przez bolek2004
    • Piwko! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mam tę Moto G6 Play i potwierdzam - dźwięk jest tragiczny do tego stopnia, że całkowicie dyskwalifikuje używanie tego modelu do rozmów.

    • Piwko! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Już nawet pomijając tą wadę rozmów, to głośnik na przykład na yt trzeba o 1 dać mniej od maksymalnej wartości żeby nie trzeszczał. To jest po prostu jakaś porażka.

    Dziwi mnie tylko zachowanie tych wszystkich recenzentów z naszego kraju choćby na yt że nikt tego nie dostrzegł więc wychodzi na to że albo mają coś ze słuchem albo robią tak że przedstawiają tylko pozytywy danego modelu, z wiadomych względów. Widać teraz ile te ich recenzje są warte.

    W każdym razie mi się udało odzyskać pieniądze i niestety już tej firmie nie zaufam i nikomu nie polecę, chociaż cena/parametry były ok.

    Edytowane przez bolek2004
    • Piwko! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Kupiłem żonie ten telefon. Potwierdzam złą jakość rozmów. Ona słyszy mnie dobrze, ja słyszę ją źle, dźwięk jest przytłumiony. To raczej nie jest wina mikrofonu bo przez Whatsappa jest lepiej. Czy reklamowaliście telefon z tego tytułu? Poza tym wszystko jest dobrze  ale ten babol strasznie denerwujący.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Reklamować można tylko skoro Lenovo od dawna wie o tej wadzie i nic z tym nie robi to nie wiem czy to coś da. Wezmą na serwis wrzucą od nowa oprogramowanie i stwierdzą że jest ok, bo telefon jakiś tam test głośności przechodzi.

    A prawda jest taka że głośnik jest beznadziejny. Poza wadą rozmowy są takie przytłumione i tak to działa.

    Z drugiej strony jeśli nie da się zwrócić to trzeba próbować serwisować mimo wszystko no bo to jest jakieś chore żeby główna funkcja telefonu czyli dzwonienie nie działało poprawnie.

    Edytowane przez bolek2004
    • Piwko! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach


    Jestem posiadaczem Moto G6 Play od czerwca 2018 i nie miałem z nim żadnych problemów jak do tej pory. Rozmowy są głośne, multimedia również słychać za*******e głośno, po wyłączeniu aplikacji Dolby Audio głośność multimediów spada ale nie drastycznie. Być może opisywane wady to jakaś wadliwa partia. Ja swoj kupiłem na samym początku sprzedaż tego modelu w RTV Euro AGD.

    Wysłane z mojego moto g(6) play przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Głośniej można zrobić , ale dźwięk jest przytłumiony, fatalny wręcz... Mój egzemplarz to Motorola MOTO G6 Play XT1922-3, wgrane najnowsze oprogramowanie i aktualizacje.  W recenzjach nie znalazłam żadnej wzmianki o jakości rozmów, tylko w komentarzach pojawiają się takie opinie. Dziwne, że podstawowej funkcjonalności, czyli rozmów nie testuje się i nie wspomina o tym ani słowem. 

    Edytowane przez Reniutka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Spróbujcie patentu z tego wątku Lenovo. Trzeba włączyć Hearing Aid compatibility (po polsku to będzie jakoś pomoc słuch kompatybilność) w menu ułatwień dostępu. Tylko ta opcja nie będzie widoczna gdy wejdziemy z głównego menu ustawień. Trzeba wejść do menu ustawień telefonu przez ikonę. Podobno rozwiązuje to problem z rozmowami. Ja tego już nie sprawdzę bo tego telefonu nie posiadam ale może komuś się przyda. Tutaj opis z posta po angielsku:

    Enabling this option is not obvious as it cannot be found on the Accsessability  Menu entered from the main Settings menu. Instead it can only be found by using the settings option found by entering the Phone Settings menu via its icon, where it can then be set.

    Źródło

     

     

    Edytowane przez bolek2004

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Sprawdzałam na wszelkie możliwe sposoby i nie ma takiej opcji, jest tam tylko jedna - włączenie dźwięku mono.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Nie wiem, może ja to źle zrozumiałem, ale niestety nie sprawdzę w praktyce.

    Może być też tak że zależnie od wersji na dany rynek tej opcji nie ma w ogóle. Z tego co widzę to większość tam piszących to ludzie z USA.

    Ewentualnie jeszcze bym spróbował odblokować opcje programistyczne bo może tam gdzieś to siedzi. Trzeba wejść w ustawienia i informacje o telefonie i poklikać kilka razy w info o modelu telefonu które tam są. Piszę z głowy bo nie mam tego telefonu przed sobą.

    Szkoda że tak szybko odesłałem ten telefon bo bym sam chętnie to poszukał i przetestował ale stwierdziłem że nawet jeśli by to miało cokolwiek pomóc to i tak dla mnie jest ten telefon już skreślony.

    Z ciekawości jak będę jutro w markecie gdzieś z elektroniką to może uda mi się to sprawdzić na telefonie wystawowym.

    Edytowane przez bolek2004
    • Piwko! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x