Skocz do zawartości
Cinka1634

Moja przygoda z sony mobile

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam. Opowiem Wam moja historie z telefonami Sony oraz z serwisem w support do którego wysyłałem telefony ponad 10 razy. 
    Zacząłem od modelu xperia m4 aqua 
    Na gwarancję wysyłałem go 3 razy. Po 1 naprawie telefon nie był wodoszczelny, dwa razy wymienili płytę główną. W końcu dostałem nowy taki sam model. Przyszedł od razu z jakąś wada, następnego dnia kurier był już po niego. Naprawili i za 3 dni był już u mnie. Nie trwało miesiąc znów pojechał do serwisu. Wymiana płyty głównej telefon do mnie. Test w umywalce aparat zaparowany. Znów odsyłam do serwisu tym razem dostaje M5. 3 razy wysyłany na gwarancję z powodu braku ostrości podczas filmowania. Wymiana na X performance. O dziwo przez pół roku wszystko działało tak jak należy.  Niestety nic nie może trwać wiecznie. Obruszalo się gniazdo USB telefon do serwisu. Wysłany 28 listopada. Do dziś jestem bez telefonu. W SUPPORT olewal mój telefon przez ponad 14 dni. Tyle czasu mają na naprawę. Na nic zdały się maile do sony. Czekać i pisać dopiero po upływie 14 dni. Termin naprawy minął w środę w czwartek napisałem do sony. Kazali czekać na odpowiedz. W pt dostałem SMS ze przesyłka przygotowana. Support naprawił mój telefon. Znów pisze maila do sony ze nie przyjmę go, za długo był w naprawie. Odpowiedź sony nie przyjmować czekać na dalsze wiadomości. Przyjechał kurier i oburzony ze go nie odbieram. Kolejna wiadomość sony wymieniamy na nowy. Mijają kolejne dwa tyg telefonu nie wysyłają. Wysłane kilka maili. Odpowiedź przepraszamy za zwłokę odpowiedni dział się z Panem skontaktuje. Juz w głowie ułożona odpowiedz ze w ramach rekompensaty lepszy model telefonu. Dziś dostaje SMS ze przesyłka jest przygotowana. Mieli się kontaktować a tu proszę. Znowu pisze maila ze nie odbiorę telefonu dopóki nie skontaktuje się ze mną ten "odpowiedni dział". Podejście do klienta totalne dno. Jeśli ktoś ciekawy maili mogę je później dodać. Moja cierpliwość się skończyła, dam znać co z tego wynikło. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ty to jakiś pech życiowy jesteś. W moim użytkowaniu przewinęło się sporo modeli tego producenta tych z najniższej półki jak też z najwyższej i żaden nie był problemowy (czyt wadliwy) no może po za m4 aqua gdzie padł glosniczek rozmów ale to raczej z mojej winy. 

    dodana zawartość

    Po wtóre serwis ma obowiązek odpowiedzi do 14 dni co do uznania gwarancji a nie jej zrealizowania. Wypadało by się zaznajomić bardziej z przepisami 

    https://forum.infor.pl/topic/237606-termin-naprawy-gwarancyjnej/

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A trzeba miec dowod zakupu do wyslania na gwarancje czy sprawdzaja tylko po numerze imiei?

    Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Sony patrzy na nr IMEI....

    Ktoś miał doczynienia z super serwisem CTDI z Warszawy?

    Mnie już krew zalewa, jedno zgłoszenie na gniazdo słuchawkowe oraz wibracje, oraz dwie reklamacje tejże naprawy, więc w sumie trzy razy, moja Z5 Premium jest jeszcze na gwarancji oczywiście, aż finalnie dostałem teraz od nich kosztorys naprawy na prawie 2.5kzł....
    Nie wiem gdzie szukać ratunku....

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Czemu dostałeś kosztorys? 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie mam pojęcia... cytuję,

    "W dostarczonym do naszego serwisu urządzeniu stwierdziliśmy usterkę nie objętą bezpłatną naprawą gwarancyjną. Proponujemy naprawę odpłatną, zgodnie z załączonym kosztorysem.

    Uzasadnienie wystawienia kosztorysu: 

    urządzenie po gwarancji lub brak dokumentacji uprawniającej do naprawy gwarancyjnej/urządzenie po gwarancji lub brak dokumentacji uprawniającej do naprawy gwarancyjnej.... "

    E6853/Mobile Phone/Customized NOBA/Black - 1298-8178

    Dodatkowo usługa serwisowa, diagnoza, transport, test WRT. Łącznie 2.344zl.

     

    Telefonicznie nie było tłumaczenia że nie podałem dowodu zakupu, nie tłumaczyli się na jakiś rodzaj usterki. Jedynie miła pani powiedziała że nie mają pleców w kolorze złotym bądź w ogóle nie ma złotego i proponują czarne plecy...na mój koszt.

     

     

     

    Masło maślane, odwolalem się meilowo, czekam na dalsze wieści.

     

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    A te reklamacje napraw to rozumiem były od razu? Czy jak? Tzn przyszedł telefon i nic nie naprawione czy jak? W emailu spytałeś jaki jest powód odmówienia naprawy na gwarancji?

    Edytowane przez piotrzet23

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Zgłosiłem w marcu problem z gniazdem słuchawkowym oraz wibracją. Przyjęli na serwis, i Z5 Premium wróciła do mnie.

     

    Gniazdo wymienili ale teraz jest jakby niekompletne lub zamiennik bo ma dziurę wewnątrz przez którą widać wnętrze telefonu i podświetlany ekran, o normie IP pyło i wodo szczelności nie mam mowy co potwierdza czujnik barometyczny wewnątrz, wibracja również wyłącza się tak jak wcześniej. Ponadto tylną szybke założyli starą z widocznymi rysami po usuwaniu uszczelki/kleju, no i miałem zabrudzenie na o aparacie głównym.

    Po kilku dniach wysłałem jako reklamację.

    Ponownie odebrałem.

    Po powrocie z reklamacji Szybka już była nowa, ale gniazdo dalej dziurawe na dnie w środku ..., oraz, wibracja dalej nie działa tzn wyłącza się po chwili.

    Więc ponownie, drugi raz zgłosiłem reklamację.

    No i teraz dostałem wycenę / kosztorys, tak jak wyżej napisałem.

     

    W emailu uwzględniłem, jaki jest konkretny powód wyceny, i o co chodzi.

     

    A jeszcze dodam, że w marcu jak pierwszy raz pojechał do CTDI, to wymienili płytę główną. Nowy IMEI ale nalepka na tacce została że starym IMEI.

    Jak zgłosiłem reklamację, podając nowy IMEI, serwis stwierdził że takiego nr IMEI nie ma co przedłużyło reklamację do prawie 3 tygodni.

    Podczas drugiej reklamacji również nie chcieli przypisać nowego IMEI do mojego zgłoszenia, ale bogatszy o doświadczenie, jak przesyłka została odebrana, zadzwoniłem i uprzedziłem o fakcie zgłoszenia nowego IMEI, co znowu zaklafikowali jako zgłoszenie po starym nr IMEI.

    Więc jakby nie patrząc, mam nową płytę główną, nowy nr IMEI, ale legitymowac telefon po nowym IMEI nie mogę.

    Pomijam narazie kwestię, że po wymianie płyty głównej przysługuje nowa dwuletnia gwarancja. Co tez uwiadczylem na początku 2018 przed końcem pierwszej dwuletniej gwarancji, jak telefon padł i W-support naprawił telefon wymieniając płytę główną.

    Jakby nie patrząc, mam czteroletnią gwarancję do 2020roku z trzecim numerem IMEI. Chyba że dostanę nową gwarancję na ten nowy IMEI który zafundował mi CTDI w marcu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x