Skocz do zawartości
ceglarz

Samoczynnie uceglony V30 9.0 Pie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Dzień dobry, proszę kogoś mądrzejszego ode mnie o pomoc.

    Zdecydowałem się założyć nowy temat dotyczący uceglonego telefonu, z racji tego, że zbiorczy dotyczy problemów powstałych przy modyfikacjach, a u mnie nic takiego nie było robione.

    Denatem jest LG V30 z Androidem 9.0 Pie na pokładzie. W telefonie nie były wykonywane żadne modyfikacje oprogramowania, nigdy nie ingerowałem w żadne ROMy, bootloadery i inne, niestety ale w ogóle się na tym nie znam. Aktualizacja do 9.0 była wykonana pierwszego dnia dostępności nowego oprogramowania z poziomu telefonu i przebiegała bez problemów, podobnie jak jego użytkowanie aż do uceglenia.

    Problem polega na tym, że kilka dni temu w trakcie normalnego użytkowania, konkretnie przeglądarki, telefon zaczął się zacinać. W związku z tym uruchomiłem go ponownie, co o dziwo trwało bardzo długo. Po ponownym uruchomieniu i wczytaniu ekranu głównego zaciął się, przestał reagować na dotyk i przyciski głośności, po czym wyłączył się i umarł. Nie mogłem go uruchomić przy pomocy przycisku power, kombinacji VOL- i power, to wszystko skutkowało tylko bardzo krótkim mignięciem pasków w losowych miejscach na ekranie i to tyle. Podłączenie telefonu do komputera nie dawało żadnej reakcji, tak jakby podłączyć cegłę przez usb. Jedyne co się działo, to telefon mocno się grzał. Podłączyłem go też do ładowarki, co nie przyniosło żadnej widocznej reakcji, oprócz tego, że się schłodził do normalnej temperatury.

    Teraz chyba najważniejsze. Godzinę po odpięciu od ładowarki samoczynnie pojawiło się menu odblokowywania bootloadera, dokładnie takie jak tutaj:

    https://www.xda-developers.com/files/2018/05/LG-V30-Bootloader-Unlock.jpg

    Przyciskami głośności można zmieniać opcje pomiędzy RESTART i TURN-OFF. Wybranie i zatwierdzenie którejkolwiek z nich prowadzi do tego, że telefon pada i przez kilka godzin się grzeje (możliwe, aż do rozładowania baterii). Podłączenie do ładowarki powoduje, że przestaje się grzać, a po odpięciu od niej, po losowym czasie znowu włącza się to menu.

    Podpięcie telefonu do komputera w czasie, gdy to menu jest widoczne, powoduje jego wykrycie przez komputer jako urządzenie "Android."

    Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem, ewentualnie wie co zrobić i może mi pomóc? Nie zależy mi na żadnych danych z tego urządzenia, chciałbym tylko, żeby ten telefon wstał, bo chciałbym uniknąć kupowania nowego ;)

    Odpada opcja odesłania sprzętu na gwarancję, ponieważ niestety w tym wypadku to nie zadziała. Trzeciego dnia użytkowania telefon upadł z łóżka na panele i pojawiło się małe pęknięcie ekranu, z którym żył przez ponad przez półtora roku, więc z całą pewnością serwis LG uzna, że gwarancja tego nie obejmuje.

    Pozdrawiam i jeszcze raz proszę o pomoc.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    marcinb24

    Niestety wyglada ze padla pamiec, a dokladnie nie obszar systemowy a czesc startowa/boot, prawdopodobnie jsk by sie uruchomil to i tak nie mial by imei, plyta glowna do wymiany bo rzadko kto wymienia je, chociaz istniej taka mozliwosc, ale wtedy trzeba miec boxa aby wgrac caly system wraz z nadaniem imei a to poza autoryzowanym serwisem jest nielegalne prawnie.

     

    Mam nadzieje ze to nie ukryta wada Pie co by uceglic troche v30 aby klienci kupili nowe telefony...trzeba obserwowac czy wiecej v30 nie padnie nagle...bo wtedy trzba uciekac z Pie-a.

     

    Serwis najprawdopodobniej odrzuci gwarancje z powodu szkodzenia mechanicznego.

     

    Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

     

     

     

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    mercleb

    To napewno płyta do wymiany, ale jak jest gwarancja to ja bym wysyłał, niech udowodnią że odrzucają gwarancję z powodu uszkodzenia mechanicznego i że to wg nich miało wpływ na uszkodzenie płyty głównej , wg mnie sprawa naprawy gwarancyjnej nie jest z góry przegrana.

    Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    marcinb24

    W punktach gwarancyjnych masz opisane że uszkodzenie mechaniczne z automatu anuluje gwarancję. Można wysłać ale na 99,9% anulują gwarancję i zaproponują odpłatną naprawę, set ekranu+płyta główna = drożej niż nowy telefon ze sklepu.

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    mercleb

    Ok, ale czy nie muszą udowodnić, że małe pęknięcie ekranu ma wpływ na uszkodzenie płyty głównej? Bardziej niż pewne jest to, że nie ma to żadnego bezpośredniego wpływu na pracę płyty głównej i jej awarię z powodu uszkodzenia którejś pamięci. Mogą co najwyżej udowadniać, że przez to telefon nie był już wodoodporny i została przez wilgoć uszkodzona płyta, bo przecież nie mechanicznie, z powodu pajączka na ekranie. Szczerze mówiąc porządny serwis gwarancyjny by wymienił płytę na gwarancji i jeszcze przeprosił, że klientowi trafił się taki wadliwy egzemplarz. Ale to widać nie w naszym kraju. Mimo wszystko bym próbował. 

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    dzidexx
    43 minuty temu, mercleb napisał:

    ale czy nie muszą udowodnić

    Nie muszą.

    Nie podejmą się wymiany płyty gł. gdy ekran jest uszkodzony. Samą płytę zweryfikują po rozebraniu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dzień dobry, dziękuję za odpowiedzi :)

    Niestety, telefon umarł z całą stanowczością, na nic już nie reaguje i nic nie pomaga. Jest to dla mnie bardzo dziwne, bo przed śmiercią nie dawał żadnych objawów nieprawidłowego działania, a oprócz tego pechowego pęknięcia to naprawdę o niego dbałem. No cóż, nic się nie poradzi, teraz mam przycisk do papieru za 2000 złotych.

    Z mojej strony temat do zamknięcia.

    Dzięki i pozdrawiam :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja bym jednak wysłał do serwisu. Niczym nie ryzykujesz, najwyżej odmówią. Zresztą od odnowy naprawy też można się "odwołać". Sam miałem taki przypadek w LG G3, w których notorycznie i samoczynnie pękała ramka ekranu. Po odwołaniu jednak wymienili wadliwy element na nowy.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x